Retur eller bytte, kontakt oss på post@riffraff.no for å avtale hvordan dette skal gjøres.
Last ned angrerettskjema Q-0319B
ANGRERETT
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp og gjelder i 30 dager fra kjøper, eller kjøpers representant mottok varen. Varen må returneres senest 30 dager etter at kjøper har bestemt seg for å angre. Returkostnadene bæres av kjøper (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Fullstendig informasjon om angrerett på Lovdata sine hjemmesider. Dersom pakken forblir uavhentet og deretter automatisk returnert til selger tilkommer det servicegebyr på 150 kr + kostnader for returfrakt for kundens kostnad. Retur på grunn av «uavhentet» har ikke samme rettigheter som angrerett.
For å få tilbakebetalt hele varens verdi ved angrerett må varen fremstå som ny. Det vil si at varen bør returneres i original emballasje med alt som fulgte med og helt uten lukt eller merker. Original emballasje må ikke skrives på eller brukes til å feste porto/fraktlapper. Dersom noe mangler, eller verdien på andre måter er redusert i form av merker, lukt eller mangler betraktes varen som brukt. Retur av brukt vare, eller vare med mangler kvalifiserer ikke automatisk til full tilbakebetaling. Ved returbehandling vurderer vi verditapet og tilbakebetaler redusert beløp. Selger informerer om reduksjonen med epost til kunde. Kunden kan klage til kundeservice på telefon eller epost.
Det er kundens ansvar å sørge for at betaling skjer innenfor tidsfrister. Det kan ellers påløpe purregebyr dersom betaling uteblir for betalingsmetoder med tidsfrister. Det gjelder for eksempel betalingsmetoder som faktura og delbetaling. Purregebyr slettes/tilbakebetales ikke ved returbehandling. Selger anbefaler å betale selv om varen planlegges å returneres – da unngås risiko for purregebyr.
Kunden velger selv metode for retur, og bærer selv risiko for varen helt til den er levert selger.
Alle returer behandles i rekkefølge. Det kan ta mellom 1-3 uker før returbehandlingen er ferdig. Normalt behandles alle returer samme uke. I travle perioder kan det ta opp mot 3 uker. Når en vare krediterer betales beløpet tilbake til samme konto som betalte. Dersom ordren ikke er betalt, så slettes betalingen. Tilbakebetaling/sletting utføres av Bambora med partnere. Returbehandlingen utføres av selger.
Beløp som kvalifiserer til full kreditering er vare(r) som er levert av selger og kan returneres av kjøper. For eksempel en ubrukt vare uten lukt eller merker og med samme innhold som ble levert av selger. Beløp som kvalifiserer til delvis kreditering er varer som er delvis brukt eller delvis levert tilbake. For eksempel en vare som mangler en uvesentlig del av innholdet som ble levert av selger. En tjeneste som er levert og brukt kan ikke returneres. En tjeneste som er levert, men ikke brukt betrakes som levert dagen etter leveranse. Det er 14 dager angrerett etter leveranse. En tjenste er en ikke-fysisk gjenstand/vare. Selger anser blant annet frakt som en brukt tjeneste. Dersom det er uenighet om tjenesten kan det reklameres.
Du finner mer informasjon om angrerettloven her: http://www.forbrukerradet.no
Returkostnader
Vær forsiktig med parfyme og sminke når du prøver. Fjern ikke merkelapper dersom du ikke er sikker på om du vil beholde varen. Varene skal returneres i original emballasje og være pakket forsvarlig.
Dersom vi mottar varer som lukter røyk, parfyme, vaskemidler o.l forbeholder vi oss retten til å trekker inntil 150 kr fra returbeløpet.
Det samme gjelder hvis varene leveres uten orginalembalasjen.
Av hygieniske årsaker tar vi ikke truser i retur.
Kunden må selv betale for returkostnadene ved vanlig retur. Hvis det derimot er en reklamasjon (feil på varen) dekker vi selvsagt returkostnadene.
Vår returadresse er:
A Riff Raff Store
Eikenveien 144
4596 Eiken